Precis innan Stockholm tog bensinen slut. Men testet var inte över.
Tack vare Super DM-i-teknologin, som laddar batteriet under körning med hjälp av bensinmotorn, fanns det fortfarande kraft kvar – i batteriet.
BYD:s Super Dual Mode-teknologi (Super DM-i) använder bensinmotorn för att ladda batteriet under körning. Så när bensinen var slut, hade batteriet tillräckligt med uppladdad kraft för att fortsätta körningen på enbart elektricitet. Tekniken gör att bilen kan utnyttja både el och bensin optimalt, vilket förlänger räckvidden och ger större flexibilitet på långresor – en riktig game changer för laddhybrider.
Ett test med nerver, strategi och teknik – och en bil som överträffade förväntningarna.
BYD SEAL U DM-i Laddhybrid WLTP: Bränsleförbrukning viktad, blandad körning 0,4-1,2 L/100 km. Elförbrukning 17,9-23,5 kWh/100 km. CO2-utsläpp vid blandad körning 9-26 g/km. Maximal räckvidd (el) blandad körning 70-125 km. Maximal total räckvidd blandad körning 870-1 125 km.